De sidste brikker

Det er i morgen og det ser ud til at alt falder på plads.

Vi har så mange ting vi skal have med til vores projekter i Afrika. Som Stine skrev tidligere har hun bl.a. anskaffet lego, som skal bruges til undervisning dernede. Mit job var at anskaffe skakspil, som vi også skal undervise i.

Kenneth tæver Stine i skak

Skak træning inden afrejse

 

Så sent som i dag mødtes Stine og jeg med Thomas og Ivan (efternavnene undslipper mig, men der kommer mere om dem senere) fra Dansk Skak Union (DSU). Vi har haft mailet frem og tilbage, og det er lykkedes dem at fremskaffe 14 hele skakspil fra forskellige skakklubbers lagre, som de nu har doneret til projektet. Og således er de sidste brikker på plads.

Jeg må indrømme at skakundervisningen er det projekt jeg ser mest frem til. Til dem der ikke ved det har jeg selv spillet skak i Køge skakklub fra ’97 til ’08, og selvom jeg ikke spiller fast længere, brænder jeg stadig for spillet. Jeg glæder mig til at vise et fremmed folkefærd, som ingenting ved om skak, hvad det går ud på. Så vidt jeg forstår på min far, kender de kun (meget lidt) til spil som backgammon og kalaha. Skak er avanceret og det bliver spændende at se om de kan finde ud af det. Mine evner som underviser bliver sat på prøve! Større skakupdate, inklusive nørderi, følger når jeg sidder nede i situationen og har set om det spiller.

Og så en bonus update!: Jeg blev ringet op af en af min fars veninder som åbenbart arbejder for Ghanagrowth uk/dk. De vil gerne donere 10 kg skolebøger til biblioteket dernede. Forhåbentlig finder vi plads til dem i baggagen? Fortsættelse følger, måske leveret, for første gang, direkte fra det varme land…

– Kenneth

Categories: Danmark | Tags: | Skriv en kommentar

Indlæg navigation

Skriv en kommentar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.